ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ     

26413 05135      

694 759 1590     

nfcardio@gmail.com   

STRESS ECHO     

Πόσες ώρες ύπνου χρειάζονται για να διατηρηθεί νέα η καρδιά;

Πόσες ώρες ύπνου χρειάζονται για να διατηρηθεί νέα η καρδιά;

Το 7 φαίνεται να είναι ο επιθυμητός αριθμός για τις ώρες ύπνου σε διάστημα 24 ωρών.

Ο ύπνος διάρκειας  7 ωρών μπορεί ενδεχομένως  να εμποδίζει την υπερβολική  γήρανση της καρδιάς με την πάροδο των ετών, αναφέρει νέα  έρευνα που παρουσιάστηκε σε συνέδριο στη Βαλτιμόρη.

Το 7 φαίνεται να είναι ο επιθυμητός αριθμός για τις ώρες ύπνου σε διάστημα 24 ωρών, ενώ το να κοιμάται κάποιος λιγότερο ή περισσότερο μπορεί ενδεχομένως να αυξάνει την ηλικία της καρδιάς. Όσοι κοιμούνται λίγο έχουν κίνδυνο για τους υψηλότερους αριθμούς γήρανσης της καρδιάς.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι τα προκαταρκτικά αποτελέσματα αξίζουν επειδή δίνουν ποσοτικοποιημένο τρόπο να κοιτάμε τη διάρκεια του ύπνου στο πλαίσιο του καρδιαγγειακού κινδύνου και θα μπορούσε να είναι χρήσιμη στην κλινική φροντίδα, καθώς και στη δημόσια υγεία.

Ερευνητές ανέλυσαν τη διάρκεια ύπνου 12.775 ενηλίκων, 30 έως 74 ετών, που έλαβαν μέρος στην έρευνα 2007 – 2014 National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES). Η παραπάνω έρευνα συμπληρώνει άλλες που δείχνουν τα οφέλη του τακτικού ύπνου στην υγεία.

Η περίληψη της έρευνας είναι διαθέσιμη στη διαδικτυακή έκδοση του Sleep.

 Επίσης ο ύπνος του  Σαββατοκύριακου αναπληρώνει τις λίγες ώρες ύπνου των καθημερινών και μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

 Οι άνθρωποι που κοιμούνται λίγο κινδυνεύουν να πεθάνουν πρόωρα, εκτός και αν το σαββατοκύριακο το ρίχνουν πραγματικά στον ύπνο, σύμφωνα με μια νέα σουηδική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη δείχνει ότι είναι δυνατό να αναπληρωθεί ο χαμένος ύπνος και αυτό αντισταθμίζει τους κινδύνους για την υγεία.

Οι ερευνητές του ιατρικού Ινστιτούτου Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, με επικεφαλής τον δρα Τόρμπγιερν 'Ακερστεντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα έρευνας ύπνου "Journal of Sleep Research", σύμφωνα με τη βρετανική «Γκάρντιαν», ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερους από 38.000 ανθρώπους, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν για διάστημα έως 13 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι όσα άτομα κάτω των 65 ετών κοιμούνταν το πολύ πέντε ώρες το βράδυ και τις επτά μέρες τις εβδομάδες, είχαν κατά μέσο όρο 65% μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα, σε σχέση με όσους κοιμούνταν έξι έως επτά ώρες καθημερινά.

Όμως, δεν υπήρχε αυξημένος κίνδυνος πρόωρου θανάτου για όσους κοιμούνταν έως πέντε ώρες τις καθημερινές, εάν το σαββατοκύριακο (Παρασκευή και Σάββατο βράδυ) κοιμούνταν πάνω από οκτώ ώρες.

Από την άλλη, ο πολύς καθημερινός ύπνος δεν φαίνεται να κάνει καλό. Όσοι κοιμούνταν περισσότερες από οκτώ ώρες και τα επτά βράδια της εβδομάδας, είχαν κατά μέσο όρο 25% μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα, σε σχέση με όσους κοιμούνταν έξι ή επτά ώρες καθημερινά.

Η μελέτη επιβεβαίωσε, επίσης, αυτό που είναι ήδη γνωστό για την τρίτη ηλικία (μετά τα 65), ότι όσο γερνάει κανείς, τόσο κοιμάται λιγότερο και τα σαββατοκύριακα.

 

 

 

Πηγές: Sleep./iatronet.gr