ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ     

26413 05135      

694 759 1590     

nfcardio@gmail.com   

STRESS ECHO     

16 Mαρτίου 2018 Παγκόσμια Ημέρα του Ύπνου - Το σύνδρομο άπνοιας στον ύπνο

16 Mαρτίου 2018 Παγκόσμια Ημέρα του Ύπνου - Το σύνδρομο άπνοιας στον ύπνο

Η Παγκόσμια Ημέρα του Ύπνου γιορτάζεται την τρίτη Παρασκευή του Μαρτίου και φέτος πέφτει στις 16!

Ο ύπνος είναι μια ζωτική ανάγκη που όλα τα όντα  τη χρειάζονται ενώ για πολλούς ανθρώπους είναι μια στιγμή χαλάρωση και ηρεμίας!

Η συγκεκριμένη μέρα θεσπίστηκε με αφορμή την ευαισθητοποίηση του κοινού για τη σημασία του ύπνου αλλά και για τις επιπτώσεις που έχει η αϋπνία στον οργανισμό μας!

Ο ύπνος έχει σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό μας:

  • Bελτιώνει τη μνήμη!
  • Βοηθά στη συγκέντρωση της προσοχής!
  • Μειώνει το στρες!
  • Βοηθά στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης!
  • Μπορεί κάποιος να ελέγξει καλύτερα το βάρος του!
  • Βοηθά στις αθλητικές επιδόσεις!
  • Σου φτιάχνει τη διάθεση!

Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός και σε συνδυασμό με τη σωστή διατροφή και την άσκηση, αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας μας! Βασικά αυτό είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας για να είναι στα καλύτερα του ο οργανισμός μας!

Το σύνδρομο άπνοιας στον ύπνο είναι μια σημαντική νόσος ή οποία τα τελευταία χρόνια αρχίζει και βρίσκει την απαιτούμενη προσοχή από τον ιατρικό κόσμο και το κοινωνικό σύνολο γενικότερα.

Γιατί συμβαίνουν άπνοιες στον ύπνο;

Κατά τη διάρκεια του ύπνου, σε μερικά άτομα, οι μαλακοί ιστοί των ανώτερων αεροφόρων οδών χαλαρώνουν τόσο ώστε τελικά αποκλείουν τελείως την δίοδο του αέρα προς τους πνεύμονες.

Κατά την διάρκεια αυτής της απόφραξης παρατηρείται συνήθως ροχαλητό και όσο η απόφραξη παρατείνεται όλο και περισσότερο μειώνεται η οξυγόνωση του αίματος και των ιστών του σώματος και το ροχαλητό επιδεινώνεται.

Τελικά ο ασθενής ξυπνά ξαφνικά, συνήθως αναζητώντας αέρα, και αμέσως ξανακοιμάται. Αυτός ο κύκλος μπορεί να επαναλαμβάνεται συνεχώς κάθε νύκτα, χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο ασθενής.

Καθώς το συγκεκριμένο άτομο δεν απολαμβάνει τον κανονικό βαθύ ύπνο διάφορες αλλαγές συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύκτας.

Στην πρωινή έγερση, αυτός ο ασθενής είναι συνήθως κουρασμένος και η ημερήσια υπνηλία αποτελεί ένα πρωταρχικό σύμπτωμα.

Η αποφρακτική άπνοια στον ύπνο συνοδεύεται επίσης με διαταραχές στην σεξουαλικότητα, διαταραχές μνήμης, προσοχής και αλλαγές στην προσωπικότητα, όπως για παράδειγμα έντονη ευερεθιστότητα.

Ως κανόνας, η άπνοια στον ύπνο αναγνωρίζεται αρχικά από τον/την συνοδό του κρεβατιού.

Ο τυπικός ασθενής είναι ένα παχύσαρκο άτομο με αρτηριακή υπέρταση, ενώ περίπου 17% των παχύσαρκων παιδιών παρουσιάζουν σύνδρομο άπνοιας στον ύπνο.

Όπως και άλλες αιτίες ημερήσιας υπνηλίας, το σύνδρομο άπνοιας στον ύπνο δημιουργεί αυξημένες πιθανότητες για ατυχήματα (όπως οδικά ή εργατικά).

Επιπροσθέτως, συνδυάζεται με: αυξημένο κίνδυνο ανθεκτικής στα φάρμακα αρτηριακής υπέρτασης, καρδιακών αρρυθμιών, οξέως εμφράγματος του μυοκαρδίου και μερικές φορές καταλήγει στο θάνατο.

Το σύνδρομο άπνοιας στον ύπνο, όταν συνδυάζεται με χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, αυξάνει την πιθανότητα καρδιακής ή αναπνευστικής δυσλειτουργίας και ανεπάρκειας.

Η διερεύνηση του συνδρόμου άπνοιας γίνεται με την εφαρμογή διαφόρων εξετάσεων και καταλήγει στην πολυσωματοκαταγραφική μελέτη. Το οξυγόνο κατά την διάρκεια της εξέτασης διαπιστώνεται συνήθως ότι μειώνεται σε επικίνδυνα επίπεδα και διαπιστώνονται πολλές ταχυ- ή βραδυ- αρρυθμίες.

Θεραπεία

Η θεραπεία περιλαμβάνει:

  • απώλεια σωματικού βάρους
  • απαγόρευση χρήσης αλκοόλ ειδικά πριν τον ύπνο
  • πλάγια θέση σώματος κατά την διάρκεια του ύπνου

Όμως η πρωταρχική θεραπεία του συνδρόμου και συχνά η μόνη εφικτή πρακτικά είναι η εφαρμογή ειδικής ρινικής μάσκας- ή αλλιώς cpap mask- κατά τη διάρκεια του ύπνου, με την οποία χορηγείται αέρας υπό πίεση στις ανώτερες αεροφόρες οδούς, τέτοια ώστε να παραμένουν ανοικτές και να αποφεύγονται οι άπνοιες.